• Onze school

Auris College Goes

Onze school

Het Auris College Goes is een school voor leerlingen van 12 tot 21 jaar. Wij verzorgen onderwijs aan leerlingen die moeite hebben met horen of taal. Problemen met bijvoorbeeld spreken en duidelijk maken wat hij of zij bedoelt. Leerlingen met een onderwijsarrangement van Auris zijn welkom op onze school.

Wij bereiden leerlingen voor op arbeid of vervolgonderwijs in het regulier voortgezet onderwijs of mbo. Wij stemmen het lesaanbod af op de behoefte en mogelijkheden van de leerling. Op onze school leren leerlingen hun eigen talenten te ontwikkelen en om te gaan met hun beperking. Onze leerlingen leren hoe zij een goed college kunnen zijn. Een collega die voldoende zelfstandig is, zich op sociaal gebied kan redden en die kan aangeven wat hij of zij nodig heeft. Zelfstandigheid, sociaal gedrag en communicatieve redzaamheid zijn daarmee de kernvaardigheden die wij onze leerlingen willen aanleren.

Ruim de helft van onze leerlingen stroomt uit naar regulier middelbaar beroepsonderwijs (ROC). Ongeveer 35% van de leerlingen verlaat onze school met een arbeidscontract. Ongeveer 5% van onze leerlingen vindt een goede plaats bij een vorm van aangepaste arbeid.

Wilt u meer weten over onze werkwijze, regels en procedures, praktische informatie, informatie voor ouders of ons intern stagebedrijf Produxy? Klik dan op één van deze onderwerpen in het menu links op deze pagina.

Begeleiding op de reguliere school

Auris geeft begeleiding in het vo en mbo aan leerlingen die doof of slechthorend zijn of een taalontwikkelingsstoornis hebben. De begeleiding is voor de leerling en de leraar.

Auris Zorg

Dove en slechthorende kinderen of kinderen met een taalontwikkelingsstoornis kunnen zich vaak moeilijk uiten. Het is het soms lastig om contact te maken met vriendjes of om alleen te spelen. Hierdoor kan uw kind minder zelfvertrouwen hebben. Is dit zo bij uw kind of vindt u het lastig om contact te maken met uw kind? Of heeft u wellicht ondersteuning nodig bij de opvoeding?

Auris Zorg biedt verschillende mogelijkheden om u en uw kind te ondersteunen. Bijvoorbeeld met ambulante behandeling in gezinnen. U krijgt dan meer inzicht in de beperking van uw kind, waardoor het contact verbetert. Voor kinderen en jongeren van 6 tot 23 jaar Auris ambulante behandeling: Krachttraining. Ook biedt Auris cursussen voor kinderen en voor ouders.

Auris Krachttraining Cursusprogramma voor jongeren

Vragen?

Heeft u vragen over de school of wilt u graag advies? Neem dan contact met ons op.